מחווה לנינה סימון והציטוטים של באך בשיריה

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:

[et_pb_section bb_built="1"][et_pb_row][et_pb_column type="4_4"][et_pb_text _builder_version="3.0.105" background_layout="light"]

מועד התחלה:
שבת, 17.03.18 (14:00)
פתיחת דלתות:
13:30
כתובת:
בית היוצר של אקו"ם, האנגר 22, נמל תל אביב

מחווה לנינה סימון
נועם וזאנה, עופר פורטוגלי, אריה וולניץ ואיתן איצקוביץ במופע מחווה לנינה סימון שמחבר לשורשי המוזיקה הקלאסית ויוהאן סבסטיאן באך

נינה סימון מוכרת ככוהנת של הסול אבל אם תקשיבו לה מקרוב, תראו שהיא בעצם פסנתרנית קלאסית וחובבת בארוק. סימון גדלה והתחנכה על ברכי המוזיקה הקלאסית. חלומה היה להיות פסנתרנית הקונצרטים השחורה הראשונה בארה״ב אך מחסור במימון מנע ממנה לסיים את לימודיה בג׳וליארד. לאחר שלקחה הפסקה לעבוד ולהרוויח כסף, נבחנה למכון קרטיס ונדחתה כנראה על רקע גזעני. מהכורח להתפרנס פנתה סימון לנגן בבארים ומועדונים ושם לראשונה התחילה לנגן סטנדרטים של ג׳אז ולשיר. אך האפיון הקלאסי שלה לא דהה ותמיד השאיר את חותמו על כתיבתה ונגינתה. במוזיקה של סימון ובעיקר באילתורים שלה ניתן לשמוע סממנים מובהקים ולעיתים אף ציטוטים של באך. סימון העריצה את כתיבתו של באך, עליה היא מדברת באוטוביוגרפיה שלה וגם מספרת שהעיבוד שלה לשיר Love Me Or Leave Me נולד מנסיון שלה לכתוב פוגה בדומה לבאך.

המופע יכלול קשת מרהיבה של שירים: Feeling good, Four women, I wish I knew what it means to be free, Love me or leave me, Wild is the wind, Strange fruit ועוד רבים וטובים, ומחבר בין הייחוד הלירי של נינה סימון לשורשים של המוזיקה הקלאסית. הסופר-גרופ הישראלי שמשלב את עופר פורטוגלי, אריה וולניץ, איתן איצקוביץ ונועם וזאנה מציג חווייה מוזיקלית מרהיבה שקשה להתעלם ממנה.

בשנים האחרונות כובשת וזאנה את הבמות במיטב הפסטיבלים בבירות אירופה וזכתה לתשבוחות ולקהל מעריצים גדול. וזאנה זכתה ב- Sephardic Music Award 2017 ואלבומה הנוכחי של הזמרת-היוצרת מבאר שבע Love Migration הגיע ל-Top 20 iTunes, זכה ב-פרס אקו״ם לעידוד יצירה ובו מופגן קולה הכריזמטי של נועם ויכלתה הוירטואוזית לנגן על טרומבון ופסנתר בו זמנית. הנוכחות הבימתית של נועם מושווית לעיתים קרובות למוזיקאיות עוצמתיות, בינהן נינה סימון, טורי איימוס וליז רייט. נועם מופיעה בקביעות בפסטיבלים ברחבי העולם כולל פסטיבל אשה חולון, TEDx הולנד, ועידת השלום הבינ״ל שווייץ, Jazzahead גרמניה, Roccella Jazz איטליה, North Sea Jazz הולנד ועוד רבים וטובים.
ציטוטים:
יואב קוטנר: ״אתם תתאהבו בנועם מהר, ממש כמוני״
De Volkskrant, NL: ״הופעה שחייבים לראות!״
Allgemeine Zeitung, DE: ״מדהימה, מהממת, מרגשת, הבלדות שלה נכנסות מתחת לעור

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:
דילוג לתוכן