מיכל בת אדם / סטלה לרנר / חגי יודן – " לו הייתי מוזיקה "

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:
סטלה לרנר / מיכל בת אדם / חגי יודן - " לו הייתי מוסיקה"
צילום: איתן טל. איגור קרוטר


 

 

לו הייתי מוזיקה

 רסיטל לשחקנית ופסנתר עם מוזיקה מקורית 

השחקנית מיכל בת אדם

המלחינה סטלה לרנר

המוזיקאי חגי יודן

 

מציגים מופע ייחודי ומרתק – מסע אל נבכי המילה והצליל.

 

שיריהן של זלדה, לאה גולדברג, אסתר ראב, ודליה רביקוביץ׳,  מקבלים חיים חדשים בביצועים יחודים ומקוריים: מיכל בת אדם אומרת שירה עם חגי יודן ליד הפסנתר בפסיפס המוזיקה המקורית של סטלה לרנרבתוך לחניה של לרנר, מוצאת השירה העברית הכתובה ביטוי חדש, תיאטרלי כמעט, מלא רגש וחיות. ייחודו של הערב טמון בפרשנות חדשה ויוצאת דופן לטקסטים המאתגרים בשירה האמנותית הישראלית. מילותיו של אחד מהשירים של זלדה "לו הייתי מוזיקה" שהעניקו למופע את כותרתו – מדגישים את כמיהת השירה הכתובה להפוך למוזיקה.

המופע נולד מתוך שיתוף הפעולה המתמשך בין היוצרים, שבין פירותיו – הופעות בחג המוזיקה הישראלית, במרכז ענב, בהקלטת אלבום בחסותו של המכון למוזיקה ישראלית ובהשמעות חוזרות ב"קול המוזיקה".

מיכל בת-אדם במאית קולנועתסריטאית ושחקנית ישראלית שיחקה בתיאטרון (תיאטרון חיפה, הבימה,  הקאמרי, החאן הירושלמי, בית לסין ותאטרון באר שבע) ובקולנוע, בין היתר בסרטיו של משה מזרחי ”אני אוהב אותך רוזה“ ”הבית ברחוב שלוש“ ”אבו אל בנאת“ ”נשים“ וסרטו הצרפתי זוכה האוסקר ”כל החיים לפניו“ ובסרטים אחרים. מלמדת בסמינר הקיבוצים, באקדמיה לאומנויות המופע ובחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. אוהבת להגיד שירה. הוציאה שני דיסקים של הגדת שירה עם מוזיקה. 

 

סטלה לרנר – מוזיקאית, מלחינה ויוצרת. יצירותיה בוצעו והוקלטו על ידי מיטב האמנים בארץ והוצגו בקונצרטים מרכזיים של חג המוזיקה הישראלית (גם לקול ותזמורת סימפונית). יצירותיה המקוריות וגישתה הייחודית של לרנר זוכות להערכה של טובי המוזיקאים ומהווים חלק מרפרטואר הלימודי בפקולטות לזמרה ובתחרויות. רובם המוחלט זכו להשמעות תכופות וחוזרות ב"קול המוזיקה". השנה יוצא תקליטור משיריה בחסות המכון למוזיקה ישראלית .


"איך יישמע שיר שהולחן היום בסגנון לידר של שוברט או שומאן? סטלה לרנר עשתה זאת לשירים של לאה גולדברג, והתוצאה המרהיבה אוזן הוצגה בחג המוסיקה הישראלית"
– חגי חיטרון, מוסף גלריה, "הארץ

"יצירה קאמרית לשלושה קולות נשיים ולפסנתר כובשת בהאזנה ראשונה. העברית חוגגת בשלושת הקולות, כבר חגיגה לעצמה…" – יוסי שיפמן,  קלאסי / הבמה

"… אני מקווה שיצירות אלו יזכו להכרה שהן ראויות לה. " – צבי אבני

 "בשיריה של סטלה לרנר נוצר חיבור ייחודי בין מסורת השיר האמנותי לבין השירה הישראלית. המוזיקה מאירה את הטקסטים באור חדש – לעיתים מעצימה אותם, לעיתים חותרת נגדם. היא משלבת כשרון לירי-מלודי עם הבעתיות עמוקה המשתרעת מאיפוק רב-עוצמה לדרמטיות תיאטרלית."  – ד"ר אורי גולומב 

חגי יודן –  אמן רב-תחומי העוסק במוזיקה, סטיילינג וכתיבה. כמוזיקאי, הוא פסנתרן ומדריך זמרים, מנצח, זמר טנור ומלחין. חגי מופיע על במות הקונצרטים בארץ ובחו"ל כסולן עם תזמורות והרכבים קאמריים. חגי הוא מבצע נלהב של מוזיקה ישראלית בת זמננו ובמיוחד השיר הישראלי על כל גווניו. הרגישות שלו למילה הכתובה הובילה לשיתוף הפעולה הייחודי עם מיכל בת אדם וסטלה לרנר. ניגן רבות מיצירותיה של סטלה לרנר ולקח חלק באלבום משיריה שיוצא השנה.

 

 

 

 

פתיחת דלתות 20:30

תחילת מופע 21:00

 

 

 

 

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:
דילוג לתוכן