עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:

[et_pb_section bb_built="1"][et_pb_row][et_pb_column type="4_4"][et_pb_text _builder_version="3.19.15"]

עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית
צילום: סואלי

"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית"

מופע בהשתתפות

יהודה עצבה, מאיר ברבי, לאה צבעוני

"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית" היא אסופה בעריכתה של ד"ר לאה צבעוני, הוצאת צבעונים, המוגשת בצורת אלבום מהודר וכוללת שירים, פואמות, פזמונים ושירי ילדים. זהו מסע מרתק בן אלפיים שנה ביצירתם של מאות משוררים – דתיים וחילוניים, עטורי תהילה או נשכחים – אשר בבוא יומם הותירו לדורות הבאים משא של כמיהה, געגועים, תקוות, בכי ומרורים ושאלות על מהות החיים ועל מהות הקיום שלהם ושל עם ישראל, ועל גורלה של שפת הקודש, שפת עבר. את כולם איחדה לאורך ההיסטוריה אהבת העברית.
באסופה מובאים כ-900 שירים של 550 משוררים, והם משתרעים על פני אלפיים שנה ברחבי העולם בעשר שפות.

במופע משתתפים מספר הסיפורים השחקן יהודה עצבה, הזמר מאיר ברבי ועורכת הספר לאה צבעוני, ושלושתם יחד מביאים טעימות מרגשות פרי עטם של משוררים נשכחים וחדשים ושירים מולחנים מאז ומהיום.

יהודה עצבה – יליד ירושלים. קיבל חינוך ראשון אצל המורי התימני. מוסמך האוניברסיטה העברית בפולקלור השוואתי. ערך תוכניות רדיו בתחום הסיפור שנים רבות, מוותיקי שחקני הרדיו. השתתף בתסכית האגדי 'פול טמפל'. סופר, מספר סיפורים ומנחה סדנאות בתחום הסיפור. נשלח לברזיל וארגנטינה כנציג המחלקה לחינוך ותרבות של הסוכנות היהודית. בין ספריו 'מאאתיים סיפורים ירושלמיים', 'סבא בא לעולם','סיפור טוב זה כל הסיפור'.

מאיר ברבי – מוזיקאי, נגן וזמר – בוגר האקדמיה למוזיקה ומופיע על במות רבות. יליד נתיבות, בוגר בית חינוך עוורים, בוגר אוניברסיטת בר אילן במגמת מוזיקה ובוגר האקדמיה. לפרנסתו הופיע באירועים. למרות עיוורונו הוא מופיע על הבמה וכובש את לב מאזיניו בכישרונותיו ובנוכחותו הבימתית. בשנים האחרונות מופיע במועדון יאצק עם הפרלמנט של לוריא ומשתתף במופעי המוזיקה של יהודה בלכר.

ד"ר לאה צבעוני – מלמדת עריכה בחוג ללשון עברית באוניברסיטה העברית בירושלים (לימודי מ"א). בעלת תארים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. עבדה בתפקידים בכירים במערכת ההשכלה הגבוהה. כתבה 9 ספרים בתחום הלשון ו-4 ספרי ילדים. בשנת 2000 הקימה את הוצאת הספרים צבעונים, ומאז היא עומדת בראשה, עורכת ומפיקה את כל ספרי ההוצאה. ספרה "עורי שפת עבר" הוכר כמפעל חיים וזכה לשבחי המבקרים.

7.4.19
פתיחת דלתות 20:30
תחילת מופע 21:00
מספר המקומות מוגבל, נמליץ לרכוש כרטיסים בהקדם !
מקומות הישיבה לא מסומנים.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

יום:
פתיחת דלתות:
תחילת מופע:
דילוג לתוכן