פסטיבל הגיטרה – DAY 2

יום: ג'
פתיחת דלתות: 15:30
30/11/2021
תחילת מופע: 16:00

פסטיבל תל אביב לגיטרה

בית היוצר נמל תל-אביב 29.11-1.12.2021

הגיטרה היא כלי בינלאומי. היא חוצה תרבויות, ומחוברת בנימיה לכל ז'אנר מוזיקאלי מסביב לעולם. החל מהעוד הערבי דרך הפיפה הסינית ועד לגיטרה החשמלית והפלמנקו הספרדי. הגיטרה חדרה לבלוז והג'אז, הטנגו, השורו הברזילאי והמוסיקה הקלאסית.

בעולם מתקיימים מאות פסטיבלים של גיטרה, אולם כיום אין בארץ פסטיבל אשר מאגד את העושר התרבותי הזה וחושף בפני הקהל את ה"וריאנטים" השונים והמרתקים של הגיטרה.

פסטיבל גיטרה יחשוף את הקהל למוסיקה עשירה, מעניינת, לפעמים אינה מוכרת,וינגיש מופעים מגוונים ואיכותיים. בנוסף למופעים שיועלו בפסטיבל, יתקיימו מגוון פעילויות לימודיות משלימות כגון: סדנאות, כיתות אומן, הרצאות ותערוכות ברחבי המתחם, כולן מוקדשות לגיטרה.

תוכנית אומנותית – DAY 2

ארז פרלמן

סדנת בניית גיטרה עם בונה הגיטרות הבינלאומי ארז פרלמן

הרצאה בנושא התפתחות בניית הגיטרה, אופן בניית הכלי, סוגי עצים וחומרים המתאימים לייצור גיטרה והדגמות על סוגים שונים של כלים. בהנחיית המאסטר לוטייר ארז פרלמן.

Clasica Española

הופעת סולו וירטואוזית של יצירות המופת ברפרטואר הקלאסי הספרדי בנגינת אמן הגיטרה הבינלאומי דניאל שץ. מסע אל דרום ספרד דרך יצירותיהם של אייזק אלבניז, פדריקו-מורנו טורובה ופרנסיסקו טארגה.

דניאל שץ, גיטריסט קלאסי זוכה שבחים בזכות נגינתו הוירטואוזית ופרשנותו המקוריות. דניאל מופיע במרכזים חשובים בעולם כסולן, כנגן במוזיקה קאמרית ומופיע בקביעות עם תזמורות מובילות.​

הוא הופיע בפסטיבלים גדולים ברחבי העולם ובישראל. בין אלה, פסטיבל הגיטרה הבינלאומי בלימה, פסטיבל "כפר בלום", מוזיאון ראלי קיסריה, אולמות רקנאטי ורפפורט, צוותא תל-אביב, בית באך בהאלה, האתנאום הרומני – בוקרשט, ארמון ויטגנשטיין (palais-wittgenstein) – דיסלדורף, ארמון שוויצינגן (Schloss Schwetzingen) באדן-וורטמברג, פסטיבל וויניגן ופסטיבל לודוויגסבורג בגרמניה. מרכז המוסיקה הירושלמי במשכנות שאננים. הקונצרטים שלו שודרו בתחנת הרדיו של המוזיקה הקלאסית בישראל ובהופעות טלוויזיה חיות. רפרטואר הסולו שלו מגוון ומורכב מסגנונות ותקופות שונות: החל מהרנסנס ועד למוזיקה מודרנית, קלאסית ועד לטינית אמריקה, גם מקורות לגיטרה וגם עיבודים משלו.

מרסלו נמי

המופע של מרסלו נמי וז'וקה פרפיניאן

מרסלו נמי – גיטרה קלסית וקולות

ז'וקה פרפיניאן – כלי הקשה ושירה

מפגש מרתק בין אמן הגיטרה, מלחין ויוצר מרסלו נמי לבין אמן כלי הקשה, זמר ומלחין ז'וקה פרפיניאן, שני מוזיקאים וירטואוזים ואקלקטיים, ששורשיהם נטועים בברזיל ובישראל, נפגשים לערב מיוחד של מוזיקה מקורית שלהם, ועיבודים מקוריים שלהם לקלסיקות ברזילאיות.

מרסלו נמי: נולד בעיירה קטנה בפרברי ריו דה ז׳נירו , נמי כבר הופיע והקליט עם מיטב האמנים בברזיל, ביניהם שיקו בוארקה, דניאלה מרקורי, איוון לינס, המילטון דה הולנדה ועוד. בישראל שיתף פעולה עם יוני רכטר, שם טוב לוי ושלמה יידוב.

בנוסף להיותו חבר קבע בהקלטת האלבום הרשמי של הקרנבל היוצא מידי שנה בשנה, לנמי שני אלבומים, Wind Toy ו­ Again Back ,אשר מבליטים את אהבתו למסורת הברזילאית אך יחד עם זאת את השאיפה לחדשנות ושבירת מוסכמות הכלי.

אהבתו לגיטרה הקלאסית והחשמלית כאחד, הביאה את נמי לפתח טכניקת נגינה ייחודית במינה המשלבת בין השתיים ומהווה כיום השראה לנגני גיטרה רבים ברחבי העולם.

"אחד הגיטריסטים הגדולים של הדור החדש!" (איוון לינס- מגדולי מלחיני ברזיל)

"למרסלו נמי יצירתיות, כושר אלתור, אישיות וחוש קצב מרשימים מאוד!" (יוני רכטר)

ז'וקה פרפיניאן: יליד ריו דה ז'נרו, ז'וקה הוא פרקשניסט, זמר ומלחין עם קריירה בינלאומית, כבר הופיע עם המוסיקה המקורית שלו בבמות מכובדות בארץ ובעולם, וכבר שיתף פעולה עם אמנים גדולים כמו: ננה וסקונסלוס, ארמנדיניו, ז'ואו דונטו, האחים מנדס, פקיטו ד'ריברה ועוד..

בישראל כבר שיתף פעולה עם, בין היתר: מתי כספי, יוני רכטר, אריק איינשטיין, שלמה גרוניך, קבוצת מיומנה, כחבר קבוע בפרוייקט של עידן רייכל, וחבר מייסד בשלישיית טוקאן.

ב-2013 הוציא לאור את אלבומו השני של מוזיקה מקורית והאלבום נבחר לאחד מבין עשרת האלבומים הטובים שהושקו בישראל ב 2014 על ידי עיתון הארץ.

"ז'וקה מפיץ את המוזיקה הברזילאית לעולם עם כבוד, טוב טעם ואהבה.." (ננה ווסקונסלוס – מאסטר כלי הקשה מברזיל)

"ז'וקה הוא נגן כלי הקשה מחונן וזמר מצוין שיוצר מוזיקה נפלאה, ומביא לאוזן המאזין תוצאה מושלמת וללא ויתורים.." (מתי כספי)

בחסות שגרירות ברזיל

 

החוט האדום (EL HILO ROJO)

נועה דרזנר, גיטריסטית פלמנקו ומלחינה בינלאומית תוצרת ישראל.

מאחוריה אינספור הפקות ומופעים בארץ ובחו"ל עם גדולי האמנים ובידיה אלבום בכורה טרי,

"החוט האדום" אשר כולו פרי יצירתה וההשראה שספגה במהלך כעשור בו חיה בדרום ספרד.

במופע משתלבת הוירטואוזיות של הגיטרה יחד עם שירתו האותנטית והמחוספסת של זמר הפלמנקו הישראלי הנפלא יהודה "שוקי" שוויקי, והמקצב המחשמל של נגן כלי ההקשה חגי לשם. 

נועה דרזנר

יום: ג'
פתיחת דלתות: 15:30
30/11/2021
תחילת מופע: 16:00
דילוג לתוכן